Thema:
Re:Nein flat
Autor: Deashcore
Datum:12.12.23 10:28
Antwort auf:Re:Nein von lion88

>>Als damals die PS4pro kam, konnte die normale PS4 einfach kein 4k und die entsprechenden TVs waren groß auf dem Vormarsch. Was soll jetzt der Mehrwert einer PS5pro sein außer eventuell ein paar fps mehr? Außerdem sehe ich nicht wo die PS5 jetzt am Limit kratzt. Im Gegenteil, da sollten überhaupt erstmal ein paar mehr Spiele kommen welche die Kiste ansatzweise ausreizen.
>
>Final Fantasy XVI ist ein Exklusivtitel:
>
>[https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-final-fantasy-16-as-close-to-flawless-as-weve-seen-in-a-long-time]
>
>Unfortunately, performance mode delivers noticeably poor image quality throughout and also suffers from an unstable frame-rate. This was first noticed in the demo, and reappears in the full game even with the relatively small 300MB day one patch installed. In side by side tests, any improvement is negligible, with regular dips below 60fps and even below 48fps - so you're falling out of the PS5's 48Hz VRR window.
>
>Weirdly though, I discovered something very strange about this mode - the frame-rate dips while running through the world, but the moment you start combat, the frame-rate rockets up to a near-perfect 60fps. The second Clive puts away his sword following combat, we're back to poor performance.
>
>It turns out that when the developers mentioned they were targeting 60fps in battle only, they meant exactly that. The second you initiate combat, the internal resolution drops like a stone, hitting as low as 720p in the process. Image quality takes a gigantic hit and the game winds up looking more like an oil painting - but the frame-rate smooths out considerably.


Nur weil Square Enix scheiße programmiert, ist die PS5 lange nicht ausgereizt. Insomniac zeigt regelmäßig, wie man technisch anspruchsvolle und saubere Games liefern kann.

Ich sehe auch keine Notwendigkeit für eine Pro.


< antworten >