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| Autor: | Gleylancer | ||
| Datum: | 17.07.25 07:07 | ||
| Antwort auf: | Re:Erste Produktankündigung von MH | ||
>KANN das Ergebnis absolut perfekt sein. Muß es aber nicht. Und hier ist genau der Punkt. Bis heute ist der C64 nicht 100% sauber nachgebildet, aber Nahe dran. Complexity of Original Hardware: The C64 had intricate timing and hardware behavior, especially with components like the VIC-II and SID, which used undocumented features and analog quirks. These subtleties are hard to replicate exactly in digital logic, especially analog behaviors of the SID. Undocumented Behavior: Many C64 programs and demos exploit hardware bugs or side effects that weren’t officially documented. FPGA cores must reverse-engineer these effects, and some are still not fully understood or vary by C64 revision. Timing Edge Cases: Certain raster timing effects, badlines, or bus contention situations require cycle- and even sub-cycle-level accuracy, which is difficult to replicate faithfully in hardware synthesis. Solange das nicht alles sauber ist bleibt es für mich ein Emulator, Hardware Emulator, Hardware Simulator, was auch immer, "ein Ding mit eingerschränkter Funktion". Ich habe ja den Mega 65 hier und bin einerseits erstaunt, wie viel Arbeit in den C64 Core fließt, aber gleichzeitig auch immer genervt gewesen, das dies und das (noch) nicht funktioniert. |
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