Thema:
Re:Mail vom Insolvenzverwalter flat
Autor: X1 Two (deaktiviert)
Datum:24.11.15 17:46
Antwort auf:Mail vom Insolvenzverwalter von ChRoM

>Einfach nur geil.
>
>TO ALL KICKSTARTER BACKERS
>Dear Sirs
>Torquing Robotics Limited - In Liquidation
>Company Number 7782038
>I would inform that monies from pledges paid by Kickstarter “backers” received by the company are not debts owed by the company nor are they equity investments. Kickstarter states on its website that Kickstarter funding cannot be used to offer equity, financial returns or to solicit loans.It is also stated by Kickstarter that projects cannot offer financial incentives like equity or repayment.As such, Kickstarter “backers” have no status as creditors in the liquidation of Torquing Robotics Limited for the non-receipt of rewards in the failed project.Hence, no notice of any creditors’ meeting is applicable.
>No proof of debt forms and/or proxies from Kickstarter “backers” will be admitted for voting purposes at the creditors’ meeting on 4th December 2015.
>Without remotely being inconsiderate any Kickstarter “backers” that attempt to gain access at the creditors’ meeting on 4th December 2015 will be refused entry.I sincerely hope that this release will ensure that Kickstarter “backers” do not waste their time and money by travelling here on 4th December 2015.
>I trust that this clarifies the position but from those who have contacted my firm to date I believe that all Kickstarter “backers” are already aware.
>Yours faithfully
>for and on behalf of
>TORQUING ROBOTICS LIMITED
>GARY STONES
>LIQUIDATOR


Das war der erste Streich. Sollte Star Citizen auch scheitern war es das wohl erstmal mit Kickstarter. Hauptproblem aller Kickstarterprojekte ist der amateurhafte Businessplan. Wenn man ein Produkt für 100 Dollar verkaufen will reicht es nicht, 100 Dollar von einem Backer zu bekommen und dem im Gegenzug das Produkt zu schicken. 10 Dollar gehen an Kickstarter. 25 Dollar gehen an den Staat. Dann hat man schon mal nur noch einen Bruchteil, von dem man dann sowohl die Entwicklung als auch den Produktionsstart bezahlen muss. Und das funktioniert nun mal nicht. Bei Kickstarter wie bei jedem anderen Gewerbe muss man mit dem Faktor 4 rechnen, um über die Runden zu kommen. Zano hätte 500+ Dollar kosten müssen, um das zu schaffen. Aber bei Kickstarter ist es nun mal Mode, so zu tun als könne man mit extrem wenig Geld viel erreichen, weil mit einer niedrigen Spendenschwelle mehr Interessenten angelockt werden. Es wird Zeit für ein echtes Kickstarter, wo man keine Gegenleistung bekommt außer der Aussicht, seine Spende plus Zinsen nach Veröffentlichung zurückzubekommen.


Antworten nicht möglich, siehe Info neben Nickname